Uutinen

Ketterästi kohti tulevaisuutta – päivitetyn strategian ytimessä uudet arvot

Ketterästi kohti tulevaisuutta – päivitetyn strategian ytimessä uudet arvot

Erikoiskaupan liitto on saanut strategiapäivityksen valmiiksi. Kuvituskuva.
Teksti Erikoiskaupan liitto ETU
Share

6.6.2024

Share

Erikoiskaupan liitto ETU ry päivitti strategiansa. Strategiatyön myötä kirkastettiin liiton tehtävää sekä tulevaisuuden roolia.


Erikoiskaupan liitto on saanut päätökseen alkuvuodesta 2024 aloitetun strategiapäivityksensä. Prosessin aikana kaikki jäsenyhdistykset osallistuivat tiiviisti strategiatyöhön, jonka tavoitteena oli yhdessä löytää suuntaviivat pitkälle tulevaisuuteen.

Päivitetty strategia sisältää kirkastetun mission ja vision, jotka linjaavat liiton toimintaa vuosikymmenen loppuun. Liiton tehtävänä on menestyvän ja monipuolisen erikoiskaupan edistäminen ja tavoitteena on olla vuonna 2030 erikoiskaupan suunnannäyttäjä sekä halutuin kumppani.

Strategiaprosessin aikana tarkasteltiin myös strategisia teemoja ja toiminnan läpileikkaavia arvoja.

”Olemme yhdessä jäsenyhdistysten kanssa tarkastelleet suuntaamme ja määritelleet, mitä olemme ensi vuosikymmenen alkaessa. Strategiamme kolme keskeistä teemaa, eli ennakoitava ja kilpailuneutraali toimintaympäristö, elinvoimaa erikoiskaupasta sekä uudistuva ja vastuullinen erikoiskauppa, muodostavat vahvan perustan tulevaisuudelle”, toteaa Erikoiskaupan liiton toimitusjohtaja Ulla Pöllänen.

”Uudet arvomme ovat aktiivinen, ketterä ja aikaansaava. Ne ohjaavat meitä jokapäiväisessä työssämme ja varmistavat, että pystymme nopeasti reagoimaan muutoksiin ja hyödyntämään uusia mahdollisuuksia”, Pöllänen jatkaa.

Erikoiskaupan liiton jäsenistö koostuu 13:sta toimialajärjestöstä, jotka edustavat muun muassa optista alaa, rakentamisen ja sisustamisen toimialaa sekä muoti- ja urheilukauppaa.

Liiton hallituksen puheenjohtaja Petri Salo toteaa strategiapäivityksen olevan luonnollinen jatke liiton kehitystyölle. Salo korostaa yhteistyön merkitystä eri yritysten ja toimialojen välillä.

”Yhteistyö on elintärkeää erikoiskaupan menestykselle ja strategiatyömme kulmakivi. Tiivis työskentely jäsenyhdistysten ja sidosryhmien kanssa on mahdollistanut laajan näkökulman ja monipuolisen asiantuntemuksen hyödyntämisen strategian luomisessa. Yhdessä olemme luoneet strategian, joka avaa uusia mahdollisuuksia ja tukee alan kestävää kasvua tulevaisuudessa”, Salo kertoo.