Uutinen

Kurkkaa kaupan kulisseihin – nuoret jakavat työpäivänsä Mahdollisuuksien kauppa -kampanjassa

Kurkkaa kaupan kulisseihin – nuoret jakavat työpäivänsä Mahdollisuuksien kauppa -kampanjassa

Mun työ -videot avaavat kaupan alaa nuorten silmin Mahdollisuuksien kauppa -kampanjassa. Työpäivistään kertovat (vasemmalta alkaen): Jori Konevuokraamo Vatupassista, Nea ja Danisa Pirkanmaan Osuuskaupasta, Joonas K-Rauta Välivainiolta, Minttu Ikeasta ja Iina Verkkokauppa.comilta.
10.2.2025
Share
Share

Kaupan ala avautuu nuorten näkökulmasta, kun Mahdollisuuksien kauppa -kampanja käynnistyy tänään. Kampanja tuo esiin kaupan alan monipuolisia työmahdollisuuksia nuorten itsensä tuottamien sisältöjen kautta. Viisi alalla työskentelevää nuorta jakaa omia kokemuksiaan työpäivistään ja urapoluistaan lyhyillä itsekuvaamillaan videoilla.


Sosiaalisessa mediassa nähtävät My Day -tyyppiset "Mun työ" -videot sekä "Mun ura" -minihaastattelut tarjoavat autenttisen kurkistuksen kaupan alan arkeen. Mukana ovat Joonas K-Rauta Välivainiolta, Nea ja Danisa Pirkanmaan Osuuskaupasta, Iina Verkkokauppa.comilta, Jori Konevuokraamo Vatupassista ja Minttu Ikeasta. Kampanja pyörii Instagramissa ja TikTokissa 10.–28. helmikuuta, juuri kevään yhteishaun aikaan, jolloin monet nuoret pohtivat opiskelu- ja uravalintojaan.

Kaupan ala tarjoaa uramahdollisuuksia monenlaisille osaajille

Kaupan ala on Suomen suurin nuorten työllistäjä, ja peräti joka viides työssäkäyvä nuori työskentelee alalla. Kampanja korostaa alan laajaa kirjoa – työmahdollisuuksia löytyy vähittäis- ja tukkukaupasta sekä päivittäistavara-, erikois- ja teknisestä kaupasta. Uravaihtoehtoja on tarjolla niin liiketoiminnan, talouden ja kauppatieteiden kuin insinööritieteiden, ohjelmistokehityksen, graafisen suunnittelun ja visualisoinnin parissa. Kaupan ala tarjoaa mahdollisuuksia eri koulutustaustoista tuleville, ja myös oppisopimuskoulutus avaa väyliä alalle.

Vetovoimatyötä yhteistyöllä

Mahdollisuuksien kauppa -kampanja on osa Kaupan liiton ja jäsenliittojen yhteistä vetovoimatyötä, jota on tehty vuodesta 2022 lähtien. Mukana ovat Erikoiskaupan liitto ETU, Päivittäistavarakauppa PTY, K-kauppiasliitto ja Teknisen Kaupan Liitto. Kampanja toteutetaan yhteistyössä Mainostoimisto Smoyn kanssa.

Lisätietoa kampanjasta ja sen sisällöistä löytyy kampanjan verkkosivuilta ja somekanavilta:

Kampanjasivu

Instagram

TikTok

Seuraa kampanjaa tunnisteella #MahdollisuuksienKauppa ja tutustu kaupan alan monipuolisiin uramahdollisuuksiin nuorten omasta näkökulmasta.