Vähittäiskaupan tutkimussäätiö: Kaupan tutkimuspäivä 2025

Vähittäiskaupan tutkimussäätiö: Kaupan tutkimuspäivä 2025

Paikka ja aika

12.2.2025 09:30 – 15:40
K-Kampus, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki tai webinaari

Paikka ja aika

12.2.2025 09:30 – 15:40
K-Kampus, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki tai webinaari

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan 9.2.2025 mennessä tästä.
Osallistuminen maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä tai laskulla.

 

Kuvaus

Kaupan tutkimuspäivä 2025
ASIAKKUUS MURROKSESSA: Digikohtaamisia ja tekoälyä

Tervetuloa Kaupan tutkimuspäivään, joka kokoaa yhteen kaupan alan asiantuntijat ja toimijat käsittelemään ajankohtaisia aiheita ja tulevaisuuden kehityssuuntia. Päivän aikana sukelletaan syvälle kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin, tekoälyn ja datan rooliin kaupassa, brändin rakentamiseen sekä vastuullisuuteen digitaalisessa ympäristössä.

Kaupan tutkimuspäivä on ainutlaatuinen tilaisuus oppia, inspiroitua ja verkostoitua alan muiden toimijoiden kanssa. Tule mukaan rakentamaan näkemyksiä, jotka auttavat navigoimaan kaupan alan muutoksessa ja menestymään tulevaisuudessa!

Aika
Keskiviikko 12.2.2025 klo 9.30–15.40,
paikan päällä aamiainen ja verkostoituminen klo 8.30–9.30

Paikka
K-Kampus, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki. Osallistumismaksu sisältää päivän tarjoilut; aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.
Tilaisuuteen myös webinaarimahdollisuus: webinaarilinkki lähetetään kaikille rekisteröityneille ennen tapahtumaa.

Tallenne
Tapahtumasta tehdään tallenne ja kaikki luvan saaneet esitykset ovat ilmoittautuneiden katsottavissa kahden viikon ajan tapahtuman jälkeen.

Hinnat
245 € Early bird, voimassa 31.12.2024 asti
290 € 1.1.2025 alkaen
80 €, opiskelijat

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittaudu mukaan 9.2.2025 mennessä tästä.
Osallistuminen maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä tai laskulla.

OHJELMA

Tervetulosanat
Ulla Pöllänen, puheenjohtaja, Vähittäiskaupan Tutkimussäätiö

Kaupan alan kuluttajatutkimus 2024
Joel Mero, apulaisprofessori, Kauppakorkeakoulu, Jyväskylän yliopisto

Generatiivinen tekoäly kaupan alalla: Hypeä vai todellinen paradigman muutos?
Elina Bono, toimitusjohtaja, Sherpa

Miten rakennetaan vahvaa ja luotettavaa brändiä systemaattisesti?
Johanna Varis, Head of Marketing and Segment Development, Abloy Oy

Datan ja tekoälyn vastuullisuus
Maria Nyroos, Digi-, innovaatio- ja korkeakoulupolitiikan asiantuntija, Suomen Yrittäjät

11.50–12.50 Tauko / Lounas

Digikuluttajan ostopolku
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Somevaikuttajat ja algoritmikilpailu – miten somen tekoälyperusteiset suosittelujärjestelmät vaikuttavat kuluttajiin ja markkinoijiin?
Essi Pöyry, yliopistotutkija, dosentti, Kuluttajatutkimuskeskus, Helsingin yliopisto

13.50–14.20 Tauko

Paneeli: Nuorten kuluttajien odotukset ja näkemykset digitalisoituvasta kaupasta
Liiketoiminnan perustutkinnon opiskelijat, Mercuria kauppaoppilaitos
Tomi Rytkönen, työelämäpäällikkö, Mercuria kauppaoppilaitos
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto

Tekoäly- ja datataito-osaaminen liiketoiminnassa ja kaupan alalla – näkemyksiä ammattikorkeakoulukentältä
Markus Jähi, lehtori (liiketalous ja media), Tampereen ammattikorkeakoulu
Katri Salminen, projektipäällikkö (teollisuusteknologia), Tampereen ammattikorkeakoulu

Päivän kommenttipuheenvuoro ja yhteenveto
Petri Malinen, ekonomisti, Suomen Yrittäjät

Lämpimästi tervetuloa!