Vähittäiskaupan tutkimussäätiö: Kaupan tutkimuspäivä 2025
Paikka ja aika
Paikka ja aika
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan 9.2.2025 mennessä tästä.
Osallistuminen maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä tai laskulla.
Kuvaus
Kaupan tutkimuspäivä 2025
ASIAKKUUS MURROKSESSA: Digikohtaamisia ja tekoälyä
Tervetuloa Kaupan tutkimuspäivään, joka kokoaa yhteen kaupan alan asiantuntijat ja toimijat käsittelemään ajankohtaisia aiheita ja tulevaisuuden kehityssuuntia. Päivän aikana sukelletaan syvälle kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin, tekoälyn ja datan rooliin kaupassa, brändin rakentamiseen sekä vastuullisuuteen digitaalisessa ympäristössä.
Kaupan tutkimuspäivä on ainutlaatuinen tilaisuus oppia, inspiroitua ja verkostoitua alan muiden toimijoiden kanssa. Tule mukaan rakentamaan näkemyksiä, jotka auttavat navigoimaan kaupan alan muutoksessa ja menestymään tulevaisuudessa!
Aika
Keskiviikko 12.2.2025 klo 9.30–15.40,
paikan päällä aamiainen ja verkostoituminen klo 8.30–9.30
Paikka
K-Kampus, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki. Osallistumismaksu sisältää päivän tarjoilut; aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.
Tilaisuuteen myös webinaarimahdollisuus: webinaarilinkki lähetetään kaikille rekisteröityneille ennen tapahtumaa.
Tallenne
Tapahtumasta tehdään tallenne ja kaikki luvan saaneet esitykset ovat ilmoittautuneiden katsottavissa kahden viikon ajan tapahtuman jälkeen.
Hinnat
245 € Early bird, voimassa 31.12.2024 asti
290 € 1.1.2025 alkaen
80 €, opiskelijat
ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittaudu mukaan 9.2.2025 mennessä tästä.
Osallistuminen maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä tai laskulla.
OHJELMA
Tervetulosanat
Ulla Pöllänen, puheenjohtaja, Vähittäiskaupan Tutkimussäätiö
Kaupan alan kuluttajatutkimus 2024
Joel Mero, apulaisprofessori, Kauppakorkeakoulu, Jyväskylän yliopisto
Generatiivinen tekoäly kaupan alalla: Hypeä vai todellinen paradigman muutos?
Elina Bono, toimitusjohtaja, Sherpa
Miten rakennetaan vahvaa ja luotettavaa brändiä systemaattisesti?
Johanna Varis, Head of Marketing and Segment Development, Abloy Oy
Datan ja tekoälyn vastuullisuus
Maria Nyroos, Digi-, innovaatio- ja korkeakoulupolitiikan asiantuntija, Suomen Yrittäjät
11.50–12.50 Tauko / Lounas
Digikuluttajan ostopolku
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto
Somevaikuttajat ja algoritmikilpailu – miten somen tekoälyperusteiset suosittelujärjestelmät vaikuttavat kuluttajiin ja markkinoijiin?
Essi Pöyry, yliopistotutkija, dosentti, Kuluttajatutkimuskeskus, Helsingin yliopisto
13.50–14.20 Tauko
Paneeli: Nuorten kuluttajien odotukset ja näkemykset digitalisoituvasta kaupasta
Liiketoiminnan perustutkinnon opiskelijat, Mercuria kauppaoppilaitos
Tomi Rytkönen, työelämäpäällikkö, Mercuria kauppaoppilaitos
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto
Tekoäly- ja datataito-osaaminen liiketoiminnassa ja kaupan alalla – näkemyksiä ammattikorkeakoulukentältä
Markus Jähi, lehtori (liiketalous ja media), Tampereen ammattikorkeakoulu
Katri Salminen, projektipäällikkö (teollisuusteknologia), Tampereen ammattikorkeakoulu
Päivän kommenttipuheenvuoro ja yhteenveto
Petri Malinen, ekonomisti, Suomen Yrittäjät
Lämpimästi tervetuloa!