Kaupan liitto: Kaupan digiaamupäivä – Toimintaympäristönä koko maailma

Kaupan liitto: Kaupan digiaamupäivä – Toimintaympäristönä koko maailma

Paikka ja aika

20 maaliskuu 2024
Webinaari
Jaana Kaidesoja, 050 437 4102 tai etunimi.sukunimi@kauppa.fi

Paikka ja aika

20 maaliskuu 2024
Webinaari
Jaana Kaidesoja, 050 437 4102 tai etunimi.sukunimi@kauppa.fi

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu webinaariin 

Ilmoittaudu viimeistään 19.3.2024 klo 16.00.

Kuvaus

Kaupan liiton toteuttamassa kaupan digiaamussa julkaistaan Kaupan liiton tuore tutkimus, jonka mukaan suomalaisten digiostokset Kiinasta ovat taas kääntyneet kasvuun ja samalla ostokset kotimaasta ovat kutistuneet. Digikaupan globaaleihin trendeihin pureudutaan myös yritysesimerkkien kautta: miltä digikauppa näyttää yritysten silmin. Digiaamussa kysytään myös, pyrkivätkö kotimaiset kaupat ja brändit kansainvälisille markkinoille riittävän voimakkaasti, ja miten kansainvälistymiseen saisi vauhtia ja apua. Halusimme tai emme, kaupan toimintaympäristönä on koko maailma.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

OHJELMASSA:

9.00–9.05
Tervetuloa

Tutkimusjulkistus: Digiostaminen 2023 – Muutoksia ja trendejä
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Digikaupan globaaleja trendejä
Arhi Kivilahti, analyytikko, Ada Insights

Tietoisku: Tulevaisuuden työvoimatarpeet
Heidi Lauttamäki, ekonomisti, Kaupan liitto

Tietoisku: Arvonlisäverotus digiaikana
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

TAUKO 10.25–10.45

Miten myydä Amazonin alustalla?
Ville Hälinen, toimitusjohtaja, Amazonpalvelut.fi ja Eero Manninen, markkinointipäällikkö, Amazonpalvelut.fi

Tietoisku: Uutta osaamista oppisopimuksella
Moona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto

Tietoisku: Kuluttajaturvallisuus verkkokaupassa
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Digital Commerce Finland (DCF) suomalaisen digikaupan edistäjänä
Ville Simola, toimitusjohtaja, DCF ja Mirva Sandström, digital commerce director, DCF

12.00
Lopetus