Kaupan digiaamupäivä: Digikanavat tukevat kasvua

Kaupan digiaamupäivä: Digikanavat tukevat kasvua

Paikka ja aika

21 maaliskuu 2022
Webinaari

Paikka ja aika

21 maaliskuu 2022
Webinaari

Ilmoittautuminen

Lisätietoja ja ilmoittautuminen webinaariin Kaupan liiton tapahtumasivuilla.

Ilmoittaudu!

Kuvaus

Kaupan liitto järjestää maksuttoman webinaarin maanantaina 21.3. digikaupan tulevaisuudesta. Kaupan digiaamupäivä -tilaisuudessa julkistetaan tutkimus suomalaisten digiostamisesta ja ennuste verkkokauppamarkkinoiden kasvusta meillä ja muualla. Poikkeaako suomalainen digiostaja naapureistaan? Mitkä olivat käytetyimpiä verkkokauppoja ja mitkä pidetyimpiä? Mitkä ovat digikaupan trendejä, jotka suomalaisen digikaupan tulisi tunnistaa?

Aamupäivän aikana kuullaan lisäksi yrityspuheenvuoro maksamisen trendeistä, pohditaan yritystarinoiden kautta kivijalan menestystekijöitä sekä sitä, miten ruoan verkkokauppa on kehittynyt ja miltä sen tulevaisuus näyttää.

Tilaisuudessa esitetään myös tiiviit tietoiskut digitaalisen kaupan EU-sääntelystä, arvonlisäveroraportoinnin digitalisoinnista sekä oppilaitosyhteistyön mahdollisuuksista henkilöstön koulutuksessa.

Tilaisuus on kaikille avoin ja on maksuton. Saat webinaarilinkin tilaisuuteen lähempänä tilaisuuden ajankohtaa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen webinaariin Kaupan liiton tapahtumasivuilla.

Ohjelma:

Tutkimusjulkistus
Jaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Kivijalkamyymälän menestystekijät ja eettinen myynti: Case Tempur
Arto Melanko, maajohtaja, Tempur Sealy Suomi Oy

Tietoisku: Mitä EU:n digitaalisen kaupan uusi sääntely (DSA ja DMA) merkitsee suomalaiselle kaupalle?
Ilari Kallio, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Tietoisku: Alv-raportoinnin digitalisoinnin mahdolliset vaikutukset yrityksiin
Toni Jääskeläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

Ruokaverkkokaupan pioneeri muutoksessa: case avoin ekosysteemi ja Kauppahalli24.fi
Petri Toivonen, toimitusjohtaja, Seulo Palvelut Oy

Tietoisku: Oppilaitosyhteistyö – Miten yritykset voivat hyötyä ja osallistua?
Bate Ismail, ekonomisti ja Moona Naakka, koulutussuunnittelija, Kaupan liitto

Tietoisku: Data-analytiikan maisteriohjelma – hyöty ja mahdollisuudet yrityksille?
Matti Rossi, tietojärjestelmätieteen professori, Aalto-yliopisto

Maksamisen trendit
Petri Carpén, Sales Director, Nets, Merchant Services

Muutokset mahdollisia.