Erikoiskaupan pulssi: Looker Studion perusteet - Miten alustaa käytetään?

Erikoiskaupan pulssi: Looker Studion perusteet - Miten alustaa käytetään?

Paikka ja aika

19.4.2023 09:00 – 11:00
Webinaari
kinja.pakarinen@etu.fi

Paikka ja aika

19.4.2023 09:00 – 11:00
Webinaari
kinja.pakarinen@etu.fi

Ilmoittautuminen

Tapahtuma on maksuton. Ilmoittautumiset viimeistään 17.4. Ilmoittaudu tästä.

 

Kuvaus

Tervetuloa Erikoiskaupan liitto ETU ry:n järjestämään kaikille avoimeen Erikoiskaupan pulssiin! Pulssi järjestetään keskiviikkona 19.4. klo 9.00 - 11.00 verkossa. Koulutuksessa keskitytään Googlen Looker Studion käyttöön analytics consultant ja toimitusjohtaja Petri Mertasen johdolla Mertanen Analytics Oy:lta.

Minkälaisia datalähteitä voit hyödyntää Looker Studiossa?

Miten voi visualisoida esimerkiksi Google Analytics dataa?

Miten voit muodostaa kaavoilla avainmittareita?

Mitkä ovat parhaat käytännöt datan visualisoinnissa?

Miten voit yhdistää eri datalähteitä?

Koulutus on jatkoa Edun järjestämille huippusuosituille sosiaalisen median koulutuksille, joiden tallenteet löytyvät YouTube-kanavaltamme. Tämän koulutuksen alussa käydään läpi mitä kaikkea Google Marketing Platformiin sisältyy ja kuinka nämä työkalut linkittyvät toisiinsa. Looker Studio on ohjelmisto, joka tarjoaa käyttäjille mahdollisuuden analysoida ja visualisoida dataa, jotta he voivat ymmärtää paremmin, miten markkinointi vaikuttaa yrityksen myyntiin ja muihin mittareihin.

Koulutuksen aikana käydään myös organisaatioiden erilaisia datalähteitä ja datan siiloutumiseen liittyvää haastetta. Lisäksi opitaan kuinka Looker Studio ja erilaiset datalähteet otetaan käyttöön.

Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille datan parissa toimiville henkilöille. Osallistujat voivat tehdä tässä vaiheessa oman Looker Studio dashboardin ja käyttää organisaation Google Analytics tiliä tai koulutukseen tarkoitettua demo-tiliä.

Kouluttajalla on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemus analytiikan hyödyntämisestä ja kehittämisestä eri kokoisissa asiakasyrityksissä sekä median parissa. Nykyisin Petri toimii itsenäisenä asiantuntijana konsultoiden eri kokoisia yrityksiä ja organisaatioita analytiikan saralla.

Petri on toiminut pitkään myös kouluttajana valmentaen tuhansia henkilöitä räätälöityjen ja yleisten koulutusten kautta. Kouluttajana hän on toiminut mm. Saranen Consultingin ja Googlen organisoimassa AdWords Academyssa sekä Aalto yliopistolla ITP-ohjelmassa. Hänellä on viralliset sertifioinnit Google Analytics, Tag Manager ja Data Studio järjestelmien osalta.