15.06.2022 Terveystuotetukut ry

TerveysSummit TV: Terveydenhuoltomme nykytila ja kansalaisten oma vastuu terveydestään

TerveysSummit on terveystuotealan oma asiaohjelmasarja, jonka tarkoitus on viestittää mahdollisuuksista huolehtia ennakoiden omasta terveydestä ja hyvinvoinnista. Sarjassa painotetaan omaa vastuuta ja annetaan keinoja terveelliseen elämään.

Sarja keskittyy hoitamaan erilaisten oireiden ja tautien juurisyitä muun muassa oikealla ruoalla ja sitä täydentävillä lisäravinteilla, kullekin sopivalla kunto- ja terveysliikunnalla sekä riittävällä palautumisella, levolla ja unella.

"Saatavissa olevien palvelujen heikentyessä kansalaisten vastuu omasta terveydestään on yhä tärkeämpää. Toivon ja luotan siihen, että käyty keskustelu asiantuntijoiden kesken avaa uusia yhteistyön mahdollisuuksia kaikkien terveyttä edistävien ja ylläpitävien tahojen välillä", sanoo terveystuoteasiantuntija ja Terveystuotetukut ry:n puheenjohtaja Jarmo Hörkkö.

Sarjan neljännen tuotantokauden viimeinen 12. jakso (ensiesitys 19.6.2022 AlfaTV) asiantuntijoineen tarkastelee kriittisesti terveydenhuollon nykytilaa ja kansalaisten mahdollisuuksia ottaa itse vastuuta terveydestään.

Jakson keskusteluun osallistuvat asiantuntijat:

Terveystuoteasiantuntija Jarmo Hörkkö on Terveystuotetukut ry:n puheenjohtaja yli 30:n vuoden kokemuksellaan terveystuotetoimialasta. Hörkkö siirtyi aikoinaan elintarvike- ja lääketeollisuuden vientiprojekteista tukemaan suomalaista terveystuotealaa mm. lääkärien ja asiantuntijoiden kouluttajana.

Emeritaprofessori Anneli Milén toimii Yhdistävä Lääketiede ry:n puheenjohtajana.  Milén on kokenut kansanterveysasiantuntija. Milénillä on kotimaan lisäksi vertailevat kokemukset yli 30:stä maasta sekä useista EU-projekteista ja työskentelystä WHO:ssa.

Professori Markku Partinen toimii tällä hetkellä Terveystalo Fokus Unen lääketieteellisenä johtajana. Parhaiten Partinen tunnetaan suomalaisen unilääketieteen edelläkävijänä ja unitutkijana. Partinen toimii useissa kotimaisissa ja kansainvälisissä tutkimusyhteistyöfoorumeissa.

TerveysSummit 19.6. klo 18.30 AlfaTV:llä, viikkouusinnat maanantaina 20.6. klo 01.30, keskiviikkona 22.6. klo 00.00 ja klo 11.00 sekä torstaina 23.6. klo 14.00. Lisäksi jaksot ovat katsottavissa 24/7 ensiesityksen jälkeen www.permanto.fi.

Timo Koskela, tuottaja, Biomed Oy, puh. 040 5045 802
timo.koskela@biomed.fi