27.04.2024

Terveyskauppojen Onerva Pekkonen jatkaa Erikoiskaupan liiton hallituksessa

Erikoiskaupan liiton jäsenyhdistykset kokoontuivat 25.4.2024 vuosikokoukseen Helsinkiin. Vuosikokouksessa käsiteltiin Erikoiskaupan liiton edellisen toimintakauden tapahtumat ja päätettiin hallituksen kokoonpanosta sekä puheenjohtajistosta. Suomen Terveystuotekauppiaiden Liittoa lähes 10 vuotta luotsannut Onerva Pekkonen valittiin jatkamaan Erikoiskaupan liitto ETU ry:n hallituksessa.

”Erikoiskaupan liitto tekee arvokasta työtä erikoiskaupan toimintaedellytysten parantamiseksi ja arvostan saamaani luottamusta saada omalta osaltani olla kehittämässä erikoiskauppaa Suomessa. Odotan innolla Erikoiskaupan liiton uuden strategiatyön syntymistä ja uskon, että se tulee antamaan tulevaisuuden suuntaviivoja myös terveyskauppojen kehittämiseksi vastaamaan yhä paremmin tulevaisuuden mahdollisuuksiin,” toteaa Pekkonen.

”Erikoiskaupan Liitossa me toimialajärjestöt pääsemään tekemään hedelmällistä yhteistyötä eri erikoiskaupan toimialojen kesken. Erikoiskaupalla on merkittävä rooli yhteiskunnassamme, sillä se edistää sekä taloudellista että sosiaalista hyvinvointia tarjoamalla erikoistuneita tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat kuluttajien yksilöllisiä tarpeita ja toiveita. Erikoiskaupat ovat myös tärkeitä työllistäjiä ja innovaation edistäjiä, tuoden monin tavoin hyvinvointia ja palveluita ihmisten arkeen,” Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö jatkaa.

Erikoiskaupan Liitto ETU ry:n hallitus:

puheenjohtaja Petri Salo, Työpaikkatarvikekauppa ry:n puheenjohtaja ja Ajasto Paperproducts Oy:n toimitusjohtaja

varapuheenjohtaja Minna Kokka, Suomalaisen Kirjakaupan toimitusjohtaja ja Kirjakauppaliiton hallituksen jäsen

toinen varapuheenjohtaja Pasi Anttila, Optiikan toimitusjohtaja ja Näkeminen ja silmäterveys NÄE ry:n hallituksen jäsen

Pauliina Bovellan, Sailab-MedTech Finland ry ja liiketoimintajohtaja, Berner Oy

Niilo Färkkilä, Lääketeollisuus ry ja toimitusjohtaja, Amgen Suomi Oy

Jarmo Hörkkö, Terveystuotetukut ry ja terveystuoteasiantuntija, Almado Oy

Kai Kaasalainen, Lääke- ja terveyshuolto ry ja toimitusjohtaja, Tamro Oyj

Markus Nummisalo, Elektroniikka- ja kodinkonekaupan yhdistys ETKO ry ja myyntijohtaja, Samsung Electronics Nordic Ab

Onerva Pekkonen, Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto ry ja apteekkari emerita, Circlum Farmasia Oy

Harri Päiväniemi, RASI ry ja toimitusjohtaja, STARK Suomi Oy

Andreas Ögård, Fashion Finland ja yrittäjä, Meritta Bra