22.03.2024

Arto Virtanen aloittaa 2.4. Lääketeollisuus ry:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana

Lääketeollisuus ry on valinnut uudeksi viestintä- ja vastuullisuusjohtajakseen Arto Virtasen. Virtanen aloittaa tehtävässä 2.4.2024.

Lääketeollisuus ry:ssä Arto Virtanen vastaa yhdistyksen viestinnän ja vastuullisuustoimien johtamisesta ja kehittämisestä. Hän tulee osallistumaan yhdistyksen toiminnan kehittämiseen johtoryhmän jäsenenä ja toimii viestintä- ja vastuullisuustiimin esihenkilönä.

Laajalla yhteiskunnallisen toiminnan ja vaikuttamisen kokemuksellaan Virtanen tuo yhdistyksen vaikuttamistyön tueksi kansainvälistä osaamista strategisesta ja operatiivisesta viestinnästä, pitkäjänteisestä yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta, niin kotimaisten kuin kansainvälisten mediasuhteiden hoitamisesta sekä henkilökohtaiset verkostonsa.

Virtanen on työskennellyt Euroopan komissiossa Brysselissä komissaari Jutta Urpilaisen kabinetissa kabinetin jäsenenä ja viestinnän neuvonantajana. Ennen Euroopan komissiossa työskentelyään hän toimi H+K Strategiesin vaikuttajaviestinnän johtajana ja tiimiesihenkilönä. Hän on myös työskennellyt valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen erityisavustajana, sosialidemokraattisen puolueen poliittisena sihteerinä sekä eduskunnan puhemiehen Paavo Lipposen avustajana.

Koulutukseltaan Arto Virtanen on valtiotieteiden maisteri Turun yliopistosta.

”Olen kiitollinen yhdistykselle luottamuksesta. Brysselin EU-vuosien jälkeen on innostavaa palata kotimaahan ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen ja viestinnän haasteiden pariin minulle uuden toimialan parissa. Vahva suomalainen lääketeollisuus on koko yhteiskunnan etu. On kunnia olla osa joukkuetta, joka toimii vastuullisesti, edistää aktiivista vuoropuhelua ja etsii yhdessä ratkaisuja”, kommentoi Arto Virtanen.

Lääketeollisuus ry toimii tutkivan lääketeollisuuden edunvalvojana ja vaikuttajana niin kotimaassa kuin Euroopassa. Tehtävämme on vaikuttaa lainsäädäntöön ja yhteiskuntaan yhdessä alan muiden toimijoiden kanssa.

”Artolla on laaja-alainen osaaminen viestinnän vaativista vastuutehtävistä kansalliselta tasolta EU-tasolle asti sisältäen strategisen ja operatiivisen tason. Lääketeollisuuden lainsäädännöstä yhä enemmän tulee EU:sta, joten Arton kansainvälinen osaaminen vahvistaa yhdistystä myös tästä näkökulmasta. On hienoa saada hänet meille kaikille suomalaisille tärkeän toimialan palvelukseen”, toteaa Niilo Färkkilä, Lääketeollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja.

__________

Lisätietoja: Niilo Färkkilä, Lääketeollisuus ry:n puheenjohtaja