Uutinen

Some-kanavista kaikki irti – Miten erikoiskauppa voi hyödyntää sosiaalista mediaa?

Some-kanavista kaikki irti – Miten erikoiskauppa voi hyödyntää sosiaalista mediaa?

Erikoiskaupan liitolla on monipuolinen koulutustarjonta.
Teksti Erikoiskaupan liitto Etu ry
Share

26.1.2022

Share

TikTok, Snapchat, Instagram reels … Ovatko some-kanavat hallussa vai oletko eksyksissä some-termien ja lukuisten eri kanavien kanssa? Social commerce, live-shopping, conversational marketing… Kiinnostaako sosiaalisen median kaupalliset mahdollisuudet, mutta et tiedä mistä lähteä liikkeelle? Entäpä metaversumi? Mistä oikein on kysymys?

Erikoiskaupan liitto Etu ry:n järjestää erikoiskaupan yrityksille räätälöidyn koulutussarjan sosiaalisen median askelmerkeistä vuodelle 2022. Kolmen koulutustapahtuman tavoitteena on tarjota yrityksille käytännönläheistä ja ajankohtaista tietoa sosiaalisen median kanavista ja niiden tuomista mahdollisuuksista markkinoinnin, viestinnän ja kaupankäynnin välineenä.

Koulutuksen ensimmäisessä osiossa tiistaina 1.2. kuullaan mitkä ovat vuoden 2022 kuumimmat sosiaalisen median trendit, kenet somesta tavoittaa ja miten algoritmit toimivat. Koulutus avaa myös mystistä metaversumia ja antaa askelmerkit onnistuneen some-strategian suunnittelulle.

Koulutuksen toisessa osiossa tiistaina 8.2. paneudutaan tarkemmin suunnitteluun sekä eri kanavien toiminallisuuksiin sekä sisältöjen hyödyntämiseen eri kanavissa. Koulutus vastaa myös kysymykseen, miten Twitteriä, LinkedInia ja muita kanavia voi hyödyntää asiantuntijuustunnettuuden kasvattamiseksi.

Some-koulutusten kolmannessa ja viimeisessä osiossa tiistaina 15.2. perehdytään some-mainontaan. Miten toimivat Facebook Business Manager, LinkedIn, Twitter, Ads Manager ja muut sisällön hallinnan sähköiset työkalut. Koulutuksessa käsitellään myös onnistuneen toiminannan mittareita: mitä kannattaa mitata, mitkä ovat järkeviä mittareita ja miten analytiikkaraportteja luetaan.

Kouluttajana kaikissa kolmessa verkkokoulutuksessa toimii markkinointiarkkitehti ja digitaalisen markkinoinnin ammattilainen Antti Leino.

Antti Leino on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja hän on työskennellyt yli 25 vuoden ajan digitaalisen markkinoinnin parissa lukuisissa alan johtavissa yrityksissä. Yrittäjänä hän toiminut keväästä 2020 alkaen. Antti Leino on pitänyt koulutuksia aiheesta Aalto-yliopistossa ja pääkaupunkiseudun ammattikorkeakouluissa.

Erikoiskaupan liitto Edulla on monipuolinen koulutustarjonta. Erikoiskaupan pulssi -nimellä toteutettavat verkkokoulutukset käsitelevät ajankohtaisia aiheita erikoiskaupan alalta. Lisää tietoa Edun tulevista koulutuksista löydät tapahtumasivuilta.