Kaupan vastuullisuusaamupäivä – Millä keinoilla vastataan asiakkaiden vastuullisuuskutsuun?

Kaupan vastuullisuusaamupäivä – Millä keinoilla vastataan asiakkaiden vastuullisuuskutsuun?

Paikka ja aika

17 syyskuu 2024
Etätapahtuma
taija.lintumaki@etu.fi

Paikka ja aika

17 syyskuu 2024
Etätapahtuma
taija.lintumaki@etu.fi

Ilmoittautuminen

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin.

Ilmoittaudu webinaariin.

Kuvaus

Ovatko verkkokauppa-asiakkaat vastuullisia vai vastuuttomia? Entä miten kauppa voi tukea digiasiakkaansa vastuullisuustyötä ja kestävämpää arkea?

Kaupan vastuullisuusaamupäivässä saamme ajankohtaisen katsauksen verkko-ostamisen vastuullisuuteen ja pureudumme verkkokaupan rooliin asiakkaan vastuullisuustyössä ja kestävyyden edistäjänä. Tilaisuudessa julkistetaan myös Digikuluttajan vastuullisuus -tutkimus.

Ohjelma:

Tervetuloa, Ulla Pöllänen, toimitusjohtaja, Erikoiskaupan liitto ETU

Digikuluttajan vastuullisuusasenteet taloudellisen epävarmuuden kurimuksessa -tutkimusjulkistusJaana Kurjenoja, pääekonomisti, Kaupan liitto

Hyvän elämän harhat – Haasteet vastuulliselle kuluttamiselle, Jannica Nyman, väitöskirjatutkija, Turun yliopisto

Miten suomalaiset verkkokauppiaat ovat ottaneet vastuulliset digikuluttajat haltuun? 
Paneelikeskustelu:
Mirjam Sokka, Chief Visionary Officer & Founder, Kaiko Clothing Company Oy
Timo Huhtamäki, toimitusjohtaja, Emmy Clothing Company Oy
Tommi Haru, toimitusjohtaja, Laattapiste-Pukkila Oy

Miten koulutus vastaa yritysten tarpeisiin – digitaalisen kaupan opintokokonaisuuden täsmäiskuMoona Naakka, koulutusasiantuntija, Kaupan liitto

Miksi yrityksen kannattaa olla kiinnostunut vastuullisuussääntelystä? Syventymisalueena Green Claims ja vastuullisuusväittämät, Tiina Vyyryläinen, johtava asiantuntija, Kaupan liitto

 

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton webinaari,  ja sen järjestävät yhteistyössä Erikoiskaupan liitto ETU ry ja Kaupan liitto