Uutiset 05.02.2018

Tiedote: Suomen Tukkukauppiaiden Liitto on nyt Etu

Suomen Tukkukauppiaiden Liitto on ottanut nimekseen Tuote- ja palvelukaupan yhdistys Etu. Nimenmuutoksen taustalla on Edun pitkään jatkunut muutos yhden jakeluportaan organisaatiosta saumattoman monikanavaisen toimintaympäristön edistäjäksi. Tuote- ja palvelukauppa koostuu ammatti- ja kuluttajatuotteiden ja niihin liittyvien palveluiden kaupasta sekä yrityksille että kuluttajille, ja pitää termeinä sisällään myös käyttö- ja erikoistavarakaupan.

Etu on elinvoimaisen tuote- ja palvelukaupan mahdollistaja Suomessa.

- Aiemman nimen takia yhdistyksemme nähtiin vain yhden jakeluportaan organisaationa, vaikka aika oli ajanut tuon ajattelun ohi. Uuden nimen myötä vahvistamme rooliamme tuote- ja palvelukaupan kokonaisuuden keskeisenä toimijana, kuvailee muutosta yhdistyksen puheenjohtaja Risto Salo

Edun strategisena tavoitteena on koko kaupan alan tasapainoinen ja parempi yhteistyö sekä toimialan, yhteiskunnan ja kansalaisten hyvinvointi.

- Haluamme olla kumppani rakentavaan kaupan alan yhteistyöhön ja rakenteiden kehittämiseen niin yhteiskunnan kuin sen kansalaistenkin hyväksi. Kun suomalainen kauppa voi hyvin, se tuo hyvinvointia koko Suomelle, sanoo Edun toimitusjohtaja Lauri Pyökäri

Etu auttaa kaupan alan toimijoita menestymään niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Aiemmin suljettu organisaatio on sääntömuutoksen myötä avannut jäsenyytensä myös uusille toimialajärjestöille.

- Meiltä löytyy paras asiantuntemus ja tieto tuote- ja palvelukaupasta. Teemme tiivistä yhteistyötä ja vaikutamme päätöksentekoon, jotta saamme toimialamme äänen kuuluviin, lupaa Pyökäri.

Etu edustaa toimialoja mm. muoti- ja urheilukaupasta terveysteknologiaan ja kodintekniikasta rautakauppaan. Kaupan liiton kanssa Etu rakentaa alan elinkeinopoliittista yhteistyötä, jossa tuote- ja palvelukauppa muodostaa yhdessä päivittäistavarakaupan ja teknisen kaupan kanssa kaupan alan kolme merkittävintä toimialakokonaisuutta.

Tuote- ja palvelukaupan yhdistys Etu
Puheenjohtaja Risto Salo, 040 042 1535, risto.salo@sultrade.fi