Arkisto
Uutiset 02.12.2020
Amazon saapui Ruotsiin, korona digitalisoi urheilukaupan alaa ja kuluttajakäyttäytyminen muuttuu. Näistä aiheista käytiin keskustelua ISPO Academy Finlandissa marraskuun lopulla.
Kuva: ISPO Academy Finlandin studiossa Hanna-Liisa Erkheikki, Velimatti Kankaanpää, Jere Teutari ja Anne Lahtinen.
Vallitsevan koronatilanteen vuoksi ISPO Academy Finland järjestettiin tänä vuonna verkkotapahtumana. Urheilualan ihmiset jäivät kaipaamaan kohtaamista, mutta verkon välityksellä pystyttiin tarjoamaan viimeisimmät analyysit naapurimaahan Ruotsiin viimein avanneesta Amazonista sekä kansainväliset urheilu- ja outdoor-alan kuulumiset. Tapahtuman kolmannessa osiossa käsiteltiin Muoti- ja urheilukauppa ry:n koronaikana teettämää kuluttajan ostopolku- ja käyttöaikatutkimusta.
Voit lukea yhteenvedon tapahtuman annista YouSportista. Tallenne tapahtumasta on katsottavissa YouTubessa.
Alun perin ISPO-messujen yhteyteen luotu ISPO Academy -koulutuskonsepti on laajentunut toimimaan myös paikallisesti. Vuosi sitten Suomessa järjestettiin ensimmäinen ISPO Academy Finland. Tapahtuma kokosi yhteen toimialaa sekä tukku- että vähittäiskaupan puolelta. Korjaamolla Helsingissä pidetty tapahtuma sain hyvän vastaanoton ja oli selvää, että tilausta tällaiselle urheiluammattilaisten kotimaiselle kohtaamiselle on. Tapahtuman järjestävät ISPOa Pohjoismaissa edustava HuginBiz ja Muoti- ja urheilukauppa ry.
Münchenissä vuosittain järjestettävät maailman suurimmat urheilualan ISPO-messut ovat perinteisesti keränneet urheilualan ammattilaiset yhteen yli 100 eri maasta. Urheiluvaate- ja välinealan ammattilaisille tarkoitetuilla nelipäiväisillä messuilla on tuotteitaan esitellyt yli 2500 yritystä ja kävijöitä on ollut parhaimmillaan pitkälti yli 100 000. Suomesta näytteilleasettajia on ollut yleensä myös kymmeniä.
Messut toimii tärkeänä kohtaamispaikkana alan yrityksille ja ihmisille. Suurten monikansallisten brändien lisäksi mukana on paljon pieniä yrityksiä, joille messut ovat tärkeä paikka solmia suhteita ja löytää jälleenmyyjiä. Messujen tärkeää antia ovat uudet tuotteet, teknologiat ja yleisesti alaa liikuttavat trendit, kuten digitalisaatio ja kaupan murros. Asioita, jotka puhuttelevat ei vain Suomessa vaan kaikkialla, ja joiden tiimoilta ISPO verkosto on pystynyt tarjoamaan sisältörikasta näkemystä. Tammikuussa 2021 myös ISPO messut järjestetään digitaalisesti.
Tuote- ja palvelukaupan yhdistys
PL 150
Mannerheimintie 76 A
00251 Helsinki
© Tuote- ja palvelukaupan yhdistys Etu. All Rights Reserved.